Wednesday 29 June 2011

pentingnya bersukan

Bagi seorang yang bergelar pelajar,sudah semestinya mereka perlu menjaga kesihatan diri di samping menonjolkan penampilan diri yang sihat,cergas dan cerdas.justeru itu,pelajar-pelajar digalakkan supaya sentiasa bersukan dan melibatkan diri dalam aktiviti beriadah ini.Seperti mana yang diketahui,saya adalah salah satu pelajar yang mengikuti program sukan dan rekreasi di UKM ini.Sepanjang penglibatan saya dalam program ini,saya merasa sangat seronok dah merasa diri begitu cergas dan sihat sentiasa.badan sentiasa bersemangat kerana setiap hari ada aktiviti permainan di padang.Di sampin itu juga saya dapat menguasai semau permainan yang ada yang mana sebelum ini banyak sukan yang tidk saya ketahuinya langsung.Sebagai contohnya permainan futsal.bola keranjang,sofbol dan lain-lain lagi.Jika ramai pelajar yang minat untuk  mengikuti program ini pasti seronok dan kesihatan boleh di jaga dengan baik.Ini kerana program ini bukan sahaja dalam permainan tetapi aspek sains juga di tekankan seperti struktur anggota badan kita juga dapat diketahui.Jadi kepada semua pelajar dinasihatkan agar sentiasa bersukan bagi menjaga kesihatan diri yang baik dan sentiasa bersemangat dan cergas setiap hari.Baru lah apabila ke kelas tidak mengantuk.

No comments:

Post a Comment